Tyvärr inget aprilskämt...

Jag önskar jag kan skriva att detta är ett aprilskämt, men tyvärr... Igår låg jag på soffan och
 fick ett sms från min jobbarkompis. "Jag spyr, jag kommer inte imorgon!" Uschdå tänkte jag, hon har fått magsjuka. Tur vi är tre på min avdelning så vi är två kvar. Igår kväll klockan 22 fick jag ett sms från min andra
jobbarkompis. "Förlåt, men jag spyr också!" Jaha, då får jag köra ensam imorrn på jobbet... Men jag organiserade upp det hela igår kväll klockan 22.20 med en på avdelningen bredvid. Hon kommer in till mig och vi arbetar på två och de får arbeta på två där inne. Imorse när jag lyssnade av telefonsvararen visade det sig att två till av oss fyra som skulle jobba hade magsjuka. Så av 6 personal på 2 avdelningar var vi två stycken som var friska och jobbade.
 
Så nu moffar jag vitpepparkorn och hoppas att jag inte kommer att få magsjuka! Men om ni tror att jag är vidskeplig? Prata då med dem fyra som är hemma med magsjuka idag vad de satt och skröt om igår, jo att de typ aldrig är sjuka och har inte haft magsjuka på flera år. Den diskussionen var inte jag med i..  
 

Kommentera här: