Påsklov

Tänk den där känslan, dagen innan ett lov. En veckas ledighet då man kan hänga med kompisar, vara uppe sent, åka iväg och shoppa, massor av möjligheter då man slipper åka till skolan. Den känslan saknar jag. Jag trivs jättebra på jobbet men vissa dagar längtar jag tillbaka till skolan. Inte lika mycket ansvar på mig.
 
Nu 3 år efter examen på högskolan har jag höga krav på mig själv. Jag har hus och bor ensam (vilket jag absolut inte har några problem med! Trivs att vara ensam), är jag inte på jobber så är jag hemma och dammsuger, klipper gräs, skottar snö eller något liknande. Att åka och shoppa kräver att jag måste se över ekonomin och vad som behövs på huset.
 
Förr var livet enklare, då jag åkte till skolan och sen kom hem och behövde inte göra så mycket hemma. Men jag skulle samtidigt inte vilja gå i skolan, för tänk så mycket jag har varit med och upplevt. Alla erfarenheter rikare jag är nu. Och vilka krav det är på dagens tonåringar från sociala medier osv. 
 
Vad jag kom fram till efter detta inlägg? Att jag trivs med vart jag är i livet just nu och ska njuta av 4 lediga dagar innan jag ska tillbaka till jobbet på tisdag för en kortvecka. 
 

Kommentera här: