Vattengymnastik

Varje onsdag leder jag vattengymnastik för Fagersta gymnastikförening (och varannan tisdag). Jag tycker att det är jätteroligt att stå där fram och leda dem som är i vattnet. De i vattnet tycker att det är jätteroligt, dels att få träffa varandra och röra på sig men även att vi kör lite hårt. Majoriteten är pensionärer då vi är i en varmvattenbassäng och det är bra för kropp och leder. Men det är ett pass som passar alla åldrar och man kan själv köra på i sin egen takt och göra det tyngre eller lättare.
 
Jag har aldrig varit personen som gillar att stå längst fram och synas eller höras. När jag är och tränar står jag gärna bak i ett hörn där jag kan vara i fred och köra på. Men att stå framför alla och visa vad de ska göra i vattengympan är inga problem, konstigt nog.. Kanske en vanesak att stå i hörnet på träningen och när jag leder vattengympan är det jag som är ledare och vet "bäst" och ingen vet om jag gör fel? 
 
 

Kommentera här: